Simon and Garfunkel(사이먼 앤 가펑클) - Bridge Over Troubled Water(험한 세상 다리가 되어)




When you're weary feeling small
당신이 다소 초라하게 느껴질 때

When tears are in your eyes
눈에 눈물이 고일 때

I'll dry them all
제가 모두 닦아 드릴께요

I'm on your side
저는 당신의 편이거든요

Oh- when time get rough
삶이 힘들 때

And friends just can't be found
친구를 찾을 수 없을 때

Like a bridge over troubled water
마치 풍랑 속에서 견뎌내는 다리처럼


I will lay me down
나는 내 몸을 눕히겠습니다.

Like a bridge over troubled water
마치 풍랑 속애서 견뎌내는 다리처럼

I will lay me down
나는 내 몸을 눕힐께요

When yor're down and out
당신이 완전히 삶에 지쳤을 때

When you're on the street
당신이 거리를 서성일 때

When evenings fall so hard
찾아드는 저녁 시간이 힘이 들 때

I will comfort you
내가 당신을 위로해 드릴께요

I'll take your part
내가 당신의 편이 되어 드릴께요

Oh When darkness comes
어둠이 오고

And pain is all around
고통이 온 사방에 퍼질 때

Like a bridge over troubled water
마치 풍랑 속에서 견뎌내는 다리처럼

I will ease your mind
나는 내 몸을 눕히겠습니다

Like a bridge over troubled water
마치 풍랑 속 견뎌내는 다리처럼

I will ease your mind
나는 내 몸을 눕힐께요

Sail on silver girl. Sail on by
은빛의 내 소녀여, 계속 항해 하세요

Your time has come to shine
당신의 시대가 빛을 발할 것입니다

All your dreams are on their way
당신의 꿈은 진행 중입니다

See how they shine
어떻게 빛을 발하는지 보세요

Oh, If you need a friend
만약 당신이 친구를 필요로 한다면

I'm sailing right behind
내가 바로 뒤에서 항해하고 있어요

Like a bridge over troubled water
마치 풍랑 속에서 견뎌내는 다리처럼

I will ease your mind
당신의 마음을 편하게 해 드릴께요

Like a bridge over troubled water
마치 풍랑 속 견뎌내는 다리처럼

I will ease your mind
당신의 마음을 편하게 해 드릴께요


동영상출처: https://youtu.be/H_a46WJ1viA